Hogyan készülhet a Toyota alufelni?
Még jóval a vásárlás előtt tudnia kell minden érdeklődőnek, hogy pontosan milyen keréktárcsa típusok is vannak. A Toyota alufelni az a termék, aminek roppant fontos a külső megjelenése, az, hogy milyen mértékben dobja fel az adott gépkocsi külsejét. De ennél is fontosabb, hogy miként fog majd teljesíteni a négykerekű az után, hogy fel lett szerelve az új szett.
Mielőtt kitérnénk a legfőbb paraméterekre, tudni kell pár dolgot. Ugye a mindennapi szóhasználatban a felni alatt a tárgy egészét érti az ember. Tény, hogy vannak egy darabból megalkotott kerékpántok, amiket egyrészes felniknek neveznek. A legelterjedtebb kategória ez.
Létezik tovább a többrészes Toyota alufelni, ami, ahogy a neve is mutatja, több elem összeállításával készül: középső gyűrűből, illetve külső és belső peremből. A többrészes keréktárcsák két, vagy három modulból épülnek fel, amik összeszerelve alkotják a teljes Toyota alufelni egészét. A többrészes keréktárcsák többféle eljárásokkal is készülhetnek.
A középső rész kovácsolt vagy folyatásos módszerrel kerülhet gyártásra. A három részes Toyota alufelni külső pereme sokszor alumínium, de az is megeshet, hogy magnézium ötvözetből készül. Mivel megannyi technológia áll rendelkezésre, ezért különböző felhasználási célokat szolgáló, igen sajátos tárcsák alkothatók meg.
Az egyrészes alu felni bemutatása
A keréktárcsa piacon igazán felkapottak az egyrészes felnik. Az alu felni kiöntésekor folyékony alumíniumot öntenek egy speciálisan erre a célra gyártott formába. Ekkor is több technológia állhat rendelkezésre. Lehet, hogy könnyűnek tűnik a módszer első ránézésre, pedig az igazság az, hogy az ilyen alu felni megmunkálása hihetetlen szakértelmet és hozzáértést igényel.
Az alu felni készülhet gravitációs öntéssel. Mi ennek a lényege? Nos, a forma kiöntése egyszerűen a gravitáció felhasználásával történik. Az egyik legszimplább folyatásos megoldásról van szó. A gravitációs gyártási módszer egyik fontos előnye először is az alacsony költségben rejlik. Továbbá akkor is érdemes ezt a technikát választani, ha a formatervezés szempontja felülírja a súly kérdését.