A hatékony szövegírás alapjai
Szeretnél blogolni vagy egyszerűen csak magad írnád a szolgáltatásodhoz, illetve termékedhez kapcsolódó értékesítési szövegeket? Az ütős szövegírás mestere lehetsz néhány alapvető szabály betartásával, némi alkotói kedvvel és egy nagy adag kitartással.
Készen állsz? Ahogy a mondás tartja: a gyakorlat teszi a mestert. Ez a szövegírás terén sincs másképp. A hatásos cím, a lényegre törő, mégis informatív, pörgős szövegek írása ugyan nem egyszerű feladat, de nem is lehetetlen. Fontos, hogy az olvasód már a legelején tökéletesen átlássa, hogy mivel áll szemben és miért éri meg neki végigolvasni a szöveget.
Az olvasó ugyanis másodpercek alatt dönt arról, hogy érdekli-e az adott tartalom vagy sem. Ha már az elején elveszted az érdeklődését, elég kicsi rá az esély, hogy eljut a mondanivalód végére, a lényeghez. Tehát a figyelemfelkeltő és hatásos cím az első lépés.
A bevezetés pedig rögtön a második, amivel fenntarthatod a figyelmet. Ahhoz, hogy a szöveged a célcsoportoknak érdekes legyen, és a végén a cselekvésre buzdításodat is siker koronázza, pontosan kell céloznod. Tudnod kell, hogy kinek írsz, hiszen nem írhatsz mindenkinek.
Pontosabban írhatsz, de ne feledd, hogy aki mindent akar fogni, végül semmit sem fog! Legyen inkább kisebb a halmaz, azaz a célcsoport, de hasson a szöveg. A célcsoportod minden egyes tagjának azt kell éreznie, hogy pontosan hozzá szólsz. Ha pedig biztosra akarsz menni, fogalmazz világosan, ne ereszd bő lére és ne írj csak azért, mert írnod kell. Mindig legyen mondanivalód.