Generálkivitelezés – A sikeres projektek 5 aranyszabálya

Generálkivitelezés
Generálkivitelezés

A generálkivitelezés komplex feladat, amiben a tervezéstől az átadásig számos szereplő és tényező összehangolt munkájára van szükség. Ahhoz, hogy egy projekt sikeresen megvalósuljon, elengedhetetlen a pontos előkészítés, a hatékony kommunikáció és a megfelelő szakértelem.

De mindezek közül, mik lehetnek még a leginkább fontos tényezők, amik a sikerhez vezetnek? Cikkünkben bemutatjuk azt az 5 alapvető szabályt, amelyek betartás egyszerűen nélkülözhetetlen a generálkivitelezés sikeréhez.

1. Alapos tervezés és előkészítés

A tervezési fázis minden projekt alapja. Az összes részletet előre meg kell határozni, a költségvetéstől kezdve a határidőkig. Ebben a fázisban fontos, hogy a kivitelezővel közösen dolgozz ki egy világos és átlátható tervet, ami az egész folyamatot átfogja és egyben irányítja is. Ezen is múlhat a generálkivitelezés sikere.

Amennyiben az előkészületek nem elég alaposak, a kivitelezés során számos probléma adódhat. A megfontolt előrelátással pedig nagyon sok idegeskedés és későbbi problémát elkerülhetsz. Ne sajnáld erre az idő!

2. Kommunikáció minden szinten

A jó kommunikáció a kulcsa annak, hogy a különböző szakágak összehangoltan dolgozzanak. A generálkivitelező feladata, hogy minden szereplőt folyamatosan informáljon, legyen szó a tervezőkről, alvállalkozókról vagy a megrendelőről. Rendszeres megbeszélések és tiszta kommunikációs csatornák biztosítják, hogy mindenki tisztában legyen a feladataival és a projekt állásával. A profi szakember dolga, hogy a teljes munkamenetet átlássa és koordinálja. Rengeteg nehézséget vesz le a válladról, ezért még az olyakor kezdeti magasabb költségek ellenére is megéri a befektetést.

3. Megfelelő erőforrás-gazdálkodás

A projekt sikeres lebonyolítása érdekében, elengedhetetlen a megfelelő munkaerő, anyagok és eszközök rendelkezésre állása. A generálkivitelezőnek gondoskodnia kell arról, hogy minden szükséges erőforrás időben és megfelelő mennyiségben rendelkezésre álljon, így elkerülhetőek a fennakadások és a késedelmek.

4. Költségek pontos nyomon követése

A költségvetés betartása sok esetben komoly kihívást jelenthet, főleg ha előre nem látott problémák merülnek fel. Az anyagárak változása, a munkaerőhiány vagy a kivitelezés során felmerülő plusz munkák mind-mind növelhetik a kiadásokat. Éppen ezért, a generálkivitelező egyik legfontosabb dolga a költségek folyamatos nyomon követése és optimalizálása. A New Age Properties Kft. saját csapattal dolgozik, így az árajánlatban mindent előre meg tud adni és ettől csak akkor térnek el a szakemberek, amennyiben kérsz valami olyan plusz munkát, ami újabb anyagköltséggel jár.

5. Minőségellenőrzés és rugalmasság

A minőség biztosítása az építkezés minden fázisában elengedhetetlen. A generálkivitelezőnek rendszeresen ellenőriznie kell az elvégzett munkát, hogy megfeleljen a terveknek és az előírásoknak. Emellett fontos, hogy rugalmasan tudjon reagálni az esetleges változásokra, hiszen egy építési projekt során mindig adódhatnak váratlan helyzetek, amik azonnali beavatkozást igényelnek.

Látható tehát, hogy a generálkivitelezés során számos tényező befolyásolhatja a projekt sikerét, de ha a fent említett 5 szabályt betartod, nagy eséllyel elérheted a kitűzött céljaidat. Bízd magad a New Age Properties Kft. csapatára és biztosan nem lehet majd panaszod a végeredményre!